Obsah
Veřejný závazek
Poslání
Posláním pečovatelské služby Polepy je poskytování podpory osobám , kteřé se z nějakého důvodu ocitli v nepříznivé životní situaci a potřebují pravidelnou pomoc druhé osoby a nadále chtějí setrvávat v jejich domácím prostředí. Pracovníci podporují seniory v zachování co nejvyšší míry soběstačnosti, a to s přihlédnutím k jejich individuálním potřebám. Naše služby jsou poskytovány tak, aby byl zachován kontakt s rodinou a ostatními blízkými.
Cílová skupina
Cílovou skupinou jsou dospělí uživatelé starobního, případně plného invalidního důchodu od 27 let věku, ženy i muži, Sociální služba není určena osobám které trpí chronickým duševním a psychickým onemocněním
Poskytované služby
-
Úklid, praní a drobné opravy prádla
-
Donáška stravy
-
Pomoc při zvládání běžných denních úkonů při péči o vlastní osobu
-
Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
-
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
-
Sociálně terapeutické činnosti
-
Aktivizační činnosti
-
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
-
Možnost využití dalších doplňkových služeb (pedikúra, kadeřník, apod.)
Principy
Naše služba je poskytována na těchto základních principech:
-
Tvorba, realizace a následné vyhodnocování individuálního plánu klienta, který je sestavován ve spolupráci s klientem a vychází z jeho potřeb a přání
-
Dodržování práv a respektování hodnot uživatele a zachování důstojnosti a životního postoje každého jedince
-
Rovný přístup ke všem uživatelům, a to s úctou a respektem
-
Ochrana klientů před negativním hodnocením a předsudky ze stran personálu a okolní společnosti z důvodu užívání služby
-
Podpora klientů aktivizačními činnostmi a zapojením do společenského života
-
Respektování svobodné volby klienta
-
Zajištění odbornosti služby neustálým vzděláváním pracovníků organizace
-
Zachování mlčenlivosti a etického kodexu zaměstnance při naplňování poslání a cílů organizace
-
Spolupráce s rodinou a maximální snaha o zachování přirozených vztahových sítí
-
Zapojení klientů do chodu organizace – , aktivní účast na přípravě kulturních akcí atd.
Každý klient má svého klíčového pracovníka, se kterým sestavuje svůj individuální plán poskytování služeb. Naše zařízení respektuje práva klientů služby a snaží se svojí činností předcházet střetům mezi klienty a organizací jako poskytovatelem služby. Snažíme se podporovat osobní rozhodnutí našich klientů a nabízet aktivity podle jejich volby. Snažíme se, pokud to situace dovolí, zapojit do aktivizačních a volnočasových činností i rodinné příslušníky a jiné klientovi blízké osoby.
Pracovníci organizace jsou vázání mlčenlivostí a Etickým kodexem, který musí bezvýhradně dodržovat. Žádný uživatel nesmí být upřednostňován nebo naopak. Všichni zaměstnanci jsou průběžně proškolováni v oblasti poskytování sociálních služeb v rámci přijetí systému celoživotního vzdělávání, splňují požadavky na odborné vzdělání pracovníků v sociální oblasti a organizace od nich vyžaduje i osobní předpoklady pro výkon povolání. Při výkonu povolání jsou zaměstnanci povinni dodržovat určené pracovní postupy a využívat metodiky práce, které budou sestavovány a doplňovány stanovenými pověřenými pracovníky a konzultovány v týmu. Naše zařízení se snaží reagovat na potřeby klientů, a proto se způsob poskytování služby přímo odvíjí od aktuálních potřeb klientů.
Dlouhodobé cíle služby
-
Poskytovat klientům pomoc při péči o vlastní osobu
-
Předcházet sociálnímu vyloučení uživatele
-
Zachovat co nejdéle stávající schopnosti klienta popřípadě snažit se je prohlubovat
-
Poskytovat služby tak, aby v co největší míře odpovídaly potřebám klienta a běžnému životu jeho vrstevníků s ohledem na zachování důstojného života i ve stáří
-
Poskytnout vhodnou a důstojnou pomoc a podporu imobilním klientům služby